MY PROFILE
imahsolehah
org ganu kiter* lahir 27mac87* stylish,solehah, sensitif,smile,sweet..:D

Friday, September 23, 2011

Novel Untuk Dijual


Salamualaik,
hi all, peminat novel yang nak memiliki novel dengan harga murah, yg secondhand pasti pilihan anda bukan? :)
ada harga istimewa untuk korang memiliki novel2 yang memang best
ramai yang mencari novel yang kadang dah habis ulang cetak bukan?
*Banyak koleksi novel dirumah saya. Next time if xsayang dah novel2 tu sy akan letgo ye. so, stay tuned with me......he2
*Ada juga novel yang saya baca cuma sekali.






HARGA :-
POS BIASA : ADD RM1
POS BERDAFTAR : RM3
POS LAJU : RM5
================================================================
================================================

STATUS : Available
H/asal : RM19.90
H/kami ; RM16.00
Tajuk : Hanya Kita Berdua
Pengarang : Aina Emir
Penerbit : KarnaDya
ISBN : 978-983-3316-38-0
Mukasurat : 576 Halaman
Rating saya : *** 
memang best.

Hanya Kita Berdua akan membawa anda ke sebuah pekan kecil di persisiran pantai negeri Perak. Di sana anda akan temui Najla Haifa dan keluarganya yang kaya. Anda juga akan temui Adil, remaja yang tidak setaraf dengan Najla. Malangnya, satu peristiwa telah berlaku dan memisahkan mereka berdua.
Pertemuan dengan Danni seorang lelaki romantis lagi penyayang telah mengubah hidupnya. Berjayakah Danni untuk menjadikan Najla isterinya dan apakah pula rahsia yang sekian lama terselindung dan mencemarkan nama keluarga gadis itu?
Sebuah novel berunsur kekeluargaan, sarat dengan pertelingkahan dan dendam berpanjangan, namun mempunyai plot cerita yang romantis, terselit unsur humor dan penuh dengan persoalan.

=================================================================
===================================================


reserved
Tajuk : Rahsia Perindu
Pengarang : Ramlee Awang Murshid
Penerbit : Alaf 21 Sdn Bhd 
ISBN : 983-124-184-3
Mukasurat : 576 Halaman
Harga : Rm17.90
Offer : Rm15 
Rating saya : **** best

Amylia bersetuju membela seorang penjenayah yang kemungkinan besar akan menghadapi hukuman mati mandatori kerana membunuh. Setelah meneliti mental anak guamannya, Amylia mendapati sesuatu yang tidak munasabah berlaku. Dia memohon perintah mahkamah untuk mendapatkan khidmat doktor psikiatri bagi melakukan psikoanalisis.

Dr. Azlan mendapati anak guaman Amylia; Leopard mengalami gangguan mental. Pada masa yang sama, usahanya membela Leopard mendapat rintangan. Amylia yang diburu ketakutan mengalami perubahan emosi. Namun begitu, dia tidak mudah mengalah walaupun nyawanya sentiasa diburu maut oleh pembunuh yang sentiasa mengintai pergerakannya.
Perjuangan tetap diteruskan juga.

Oleh kerana tidak tertahan menanggung pelbagai dugaan, suatu hari Amylia jatuh pengsan. Dan apabila dia sedar semula, segala-galanya telah berubah.

RAHSIA PERINDU penuh debaran yang menggelisahkan pembacaan anda. Sentuhan luar biasa daripada `novelis thriller no. 1 Malaysia’ ini sarat dengan kisah cinta suami isteri yang meruntun perasaan. Saspens sehingga merasakan ada `orang lain’ sedang memerhatikan anda!

========================================================================
=============================


AVAILABLE

Tajuk : Nama Aku N
Penulis: Aina Emir
Penerbit : KarnaDya
Tarikh Terbit: 2008
330 mukasurat
Isbn: 9789833316724 
Harga : RM 17
Offer : RM 15
Rating saya : **** 
Novel yang best. Sesuai untuk mereka berjiwa remaja dan santai.
"Kau bagaikan bintang di langit... Tak berdaya untuk kucapai!"


Nama betulnya Amanina, namun dia lebih senang dipanggil N sahaja. Huruf N selepas M sebelum O dalam alfabet.

N terpaksa mengharungi keperitan hidup di dunia urban lagi kosmopolitan. Dia mencari keseronokan dalam dunia imaginasinya. Dalam dunia itulah, dia menjadi Cinderella. Kedamaian jiwa dirasai ketika terus melepak di stesen-stesen tren, tak kira komuter atau LRT.

N tak pernah menarik perhatian sesiapa jua, kecuali Eric, remaja kacukan berketurunan Cina campur India. Eric yang tampan itu, berwajah mirip jejaka Melayu.
Dalam mencari sesuatu yang indah, perasaan remajanya mula goyah apabila berkenalan pula dengan Zafran yang digelarnya Abang Z. Dia terasa bagaikan terbang di awang-awangan. Sangkanya juga dia sudah pun berjumpa dengan Prince Charming. Tetapi.. sesuatu telah berlaku.

N cekalkakn semangat dan terus berjuang untuk mencapai cita-citanya. Eric pula, yang kini sudah menjadi rakan baiknya, tak mahu terima N sekadar 'teman tapi mesra'.
====================================================================
====================================

STATUS : aVAILABLE
H/asal : RM18
H/kami : RM14
Tajuk : Sepi Tanpa Cinta
Penulis: Damya Hanna
Penerbit : Alaf21
Rating saya : **** best & harus dimilki. hee


HAZIQAH mempunyai impian untuk hidup bahagia di samping Yusri. Namun, tiada siapa menyangka di saat hari bahagia itu bakal menjelma, ada yang membuat onar sehingga kesucian dirinya dipersoalkan. Lantaran itu, pelamin angannya musnah bersama harapan dan hatinya hancur umpama terhempas!
Namun, Haziqah nekad. Majlis perlu dilaksanakan. Yang penting, fitnah dapat ditamatkan. Biarpun Fakrul tidak pernah dicintai, dia rela asalkan kesucian dirinya dapat dibuktikan. Tetapi malang, perkahwinan yang tercipta itu hanya menambahkan penderitaan yang sedia tergalas di bahu. Dia dikeji dan digantung tak bertali!


Bagi Fakrul, cintanya bukan untuk Haziqah tapi masih untuk Azura. Gadis pertama yang dicintainya... tetapi kecurangan Azura menambahkan kebenciannya kepada Haziqah. Dia benci pada perempuan yang tidak setia. Namun, pertemuan kedua antara Fakrul dan Haziqah membuatkan dia mula yakin bahawa Haziqah adalah miliknya. Bukan Yusri mahupun Hafiz... sepupunya.


Mampukah Haziqah menyambut huluran cinta Fakrul setelah dirinya puas dihina? Haziqah tidak mahu pisang berbuah dua kali! Baginya, kedukaan lalu masih bertapak utuh di hatinya. Cukuplah sekali...

===================================================================
===========================

STATUS : Available
H/asal : RM 26.00
H/kami : RM 20.00
Tajuk : Salju Sakinah
Pengarang : Zaid Akhtar
Penerbit : PTS Millenia Sdn Bhd
Tarikh Terbit: 2008
ISBN : 978-983-3604-41-8
Muka Surat : 559 Halaman
Rating saya: ****
best! salju ketenangan dirasai...:)
Sinopsis Belakang buku:

"Novel Salju Sakinah sangat seronok dibaca kerana jalan ceritanya yang menarik, gaya bahasa yang santai tetapi sarat dengan pengajaran dan keinsafan. Apatah lagi, senario kisahnya berkisar di negara asing, secara tidak langsung mendedahkan kita akan situasi sebenar di sana. Malah penulisnya berjaya membawa pembaca seolah-olah mereka berada di situ. Di samping itu, selitan nasihat dan tips tertentu amat berguna kepada pembaca agar lebih menghayatinya. Sebenarnya, buku ini sesuai untuk semua peringkat usia dan seharusnya menjadi salah satu koleksi pilihan sama ada untuk tatapan sendiri ataupun cenderahati."

Zuarida Mohyin
Wartawan Utusan Malaysia


Ringkasan dari saya:
***Sinopsis belakang buku tu sebenarnya ada 4 komen dari novelis-novelis, Aminah Mokhtar, Azizi Haji Abdullah dan Nisah Haji Haron.

Kisah Sumayyah yang belajar di Universiti Yarmouk Jordan. Dari situ kisah berkisar tentang cara hidup mahasiswa dan mahasiswi Malaysia yang belajar di Jordan. PERMAYA - persatuan pelajar malaysia yang hidup dengan penuh tanggung jawab dan forum-forum diadakan dari semasa ke semasa.

Sumayyah pula di tahun akhir dan dia merupakan bekas ketua mahasiswi PERMAYA yang tegas dan lantang ketika berforum tetapi masih lagi dalam norma-norma mahasiswa islami. Di penghujung peperiksaan, dia mendapat keputusan lulus dan balik ke Malaysia. Pada waktu itu juga dia telah dengan tidak sengaja bertemu dengan Naufal yang berkopiah Raihan. (manis juga jalan cerita ni, dan sangat romantik dalam bentuk2 islami).

Bila pulang ke tanahair, tempat lahirnya di Batu Pahat, dia terpaksa mendepani situasi sulit, dimana dia telah kehilangan ayahnya, dan dia terpaksa juga meneruskan perniagaan kerepek usaha ayahnya. Sambil itu dia juga mendapat undangan berceramah agama setelah dipinta oleh ustazah Samihah, ustazah yang pernah mengajarnya. Dari sini dia telah bertemu semula Luqman (anak Ustazah Samihah) yang meminatinya sejak dari sekolah menengah. Luqman juga berasal dari sekolah agama dan sekarang menjadi pensyarah di Bangi.

Sementara itu, kemelut keluarga terpaksa dihadapi, di mana kak longnya Safiah dan suami disyakki mengikut ajaran sesat Tok Ayah Mit. Malang sekali cerita ini diakhiri dengan kematian Tok Ayah Mit dan suami Safiah akibat disambar kilat di atas bukit Teguh.. (kematian yang tragis!). Kesudahan cerita yang terperanjat juga!. Kak Ngah nya pula kematian tunangan, dalam kemalangan..... sedih dan tragis.

Kemudian Sumayyah disunting Luqman tetapi setelah istikharah, dia masih belum mendapat petunjuk, sehinggalah dia mengunjungi majlis perkahwinan Hakimah dan Hakimi di Melaka, dan dia mendapati dia telah gagal satu subjek di universiti yarmouk itu.....

Dia kembali ke Jordan, dan di sini lah bermula kisah cinta Sumayyah dan Naufal. Secara begitu islamik, Sumayyah disunting Naufal melalui Hakimi dan Hakimah, dan dia serasa begitu tersentuh dan menerimanya....setelah dia menerima VCD melalui pak Arab penjaga kedai.

==================================================================
===================================
STATUS: Available
H/Asal : RM19.00
H/kami : RM16.00
Tajuk : Kuseru Kasihmu
Pengarang : Izzul Izzati
Penerbit : Kaki Novel 
Rating saya: ****
best, cinta tiga segi...tapi geram je kt hakimi ni..ish!

Memiliki kasih Hakimi dari alam kampus hanyalah mimpi-mimpi indah Afrina semata-mata. Menjadi milik Hakimi apatah lagi. Impian semakin jauh, lantaran jejaka idaman turut menjadi rebutan dua orang sahabat baiknya sendiri. Dia sedia mengalah, memberikan laluan dan ruang biarpun hati sendiri sakit memendam rasa kecewa. Bertambah menjerut rasa tatkala Hakimi menyambut baik cinta salah seorang daripada mereka. Namun dugaan hadir tanpa dipinta, langsung tidak terlintas di fikiran. Musibah datang jua menimpa antara dia dan Hakimi. Suratan ataupun kebetulan? Sukar untuk ditafsirkan. Tetapi apa yang pasti, ada rahsia yang perlu diselindungkan. Ada cerita yang harus disembunyikan dan disimpan kemas daripada pengetahuan umum terutama kawan-kawannya. Kasihnya kepada Hakimi tidak boleh dibiarkan sepi. Cabaran Afrina, kasih Hakimi harus dimiliki dengan apa jua cara sekalipun. Namun relakah dia dikatakan sebagai ‘muka tembok’ demi menyeru kasih Hakimi? Persoalannya… mampukah Afrina menyeru kasih Hakimi sedangkan cinta Hakimi tetap teguh kepada kekasih hati?

=========================================================
============================

STATUS : aVAILABLE
H/asal : RM20
H/kami : RM16.50
592muka surat
Rating saya : *****
novel adaptasi filem. sangat best kisah cikgu2!

"Mengapa berpaut pada kenangan sedangkan impian boleh digapai"

Raihana... pertama kali kutatap wajahmu, ada getar yang menusuk di kalbu. Saat itu, hanya suaramu yang bisa melunakkan mimpiku. Meskipun tawamu nampak bahagia, mengapa bening mata itu bersalut duka? Andainya kau pernah terluka, izinkan aku mengubatinya. Namun, jawapanmu sering menyongsang makna. Tinggal harapanku tergapai-gapai, kau biarkan begitu sahaja .

Puas kukikis namamu. Lelah jasadku dek tipu helahmu. Berkali-kali kuulang; aku lelaki yang tak tahu malu. Sayangnya... bayangmu jua yang hadir mengocak tenangku. Belajarlah menerima hakikat, aku adalah kenyataan dan dia adalah kenangan! Sekali lagi kutunggu lafaz cintamu kerana aku bukan lelaki yang tewas!

Sufian... cinta bukan paksaan. Cinta juga bukan simpati. Ikrar kasih kami dulu ibarat tugu di hati ini. Janji setia itu tak mungkin diingkari hanya kerana kamu. Mengertilah... semuanya bukan kemahuan fikiran. Impian dan ingatan terhadapnya sukar diusir pergi. Biarpun bayang duka merantai hidup ini, tapi aku tetap rela.

Bukankah sudah berkali-kali kubilang; belajarlah jadi lelaki yang waras. Sekelumitpun tiada namamu di ruang hati ini. Tapi godaanmu mengekoriku walau di mana. Kau terus memburu, sedangkan dalam mimpi pun aku tak inginkan wajahmu. Biar didera ataupun dipaksa, namun
hatiku tidak serapuh salju

Akhirnya, Raihana begini dan Sufian begitu. Di manakah titik pertemuan mereka?


========================================================================


STATUS : Available
H/asal : RM16
H/kami : RM12
Tajuk : DEMI KASIH INI 
Penulis : hasreeyati ramli
Penerbit : Alaf 21
"Cinta itu amat sukar dimengerti walaupun sesudah bersatu hati"

"bijak pandai pernah berkata, cinta boleh bertukar menjadi benci tetapi persahabatan itu akan kekal buat selama-lamanya"

"pesana orang tua wajar dipertimbangkan sebelum mengangguk sudi menerima lelaki, sematkan di hati bahawa percintaan itu ibarat percaturan, terlalu banyak rintangan yang tidak disangka akan terjadi"

"cinta itu amat sukar dimengerti walaupun sudah bersatu hati"

"kebahagiaan itu akan datang tanpa diundang
datangnya dengan seribu pengharapan
perginya dengan seribu kepayahan
tidak perlu dijadikan perpisahan itu satu kesalan
kerana terjadinya perpisahan itu
tidak pernah diimpikan

namun siapa yang dapat melawan takdir
andainya takdir dapat disingkir
andainya qada' dan qadar dapat dicicir
pastinya perpisahan dan derita ini...
tidak akan menjadi milikku"

"sayangnya...takdir telah mengatasi segala-galanya"

"Ya ALLAH...andai jodohku dengannya masih ditakdirkan untuk terus bersama, KAU berilah aku kekuatan untuk menghadapi semua ini"

"kalau benar dia menderita kerana aku, itu tidak bermakna dia berhak meluahkan kemarahannya padaku. ini kerana aku juuga turut menderita selama ini disebabkannya"

:: novel ni mengisahkan IRIANA dan MUKHRIZ yang asalnya sahabat tapi akhirnya jadi kekasih dan berkahwin. di awal perkahwinan semuanya berjalan lancar namun semuanya berubah bila mukhriz naik pangkat. seorang suka memendam rasa dan seorang lagi suka nak luah terus apa yang dirasa. akibatnya mereka berpisah, anak-anak menjadi mangsa lantara iriana tidak tahan dengan kerenah mukhriz yang ada kalanya sukar untuk diteka. apa jadi? itu kena baca sendiri tapi pada saya, novel ini ada moral value...bila saya baca, saya dapat belajar tentang sesuatu dan juga mengingatkan saya kepada sesuatu tetapi percayalah, jika kita teraniaya, orang yang menganiaya kita akan dapat balasannya...novel ni juga mengutarakan tentang ketabahan seorang ibu tunggal membesarkan dan mendidik anak-anaknya tanpa lelaki yang bergelar suami di sisi...dan selalunya kita akan rasa kehilangan dan lebih menghargai sesuatu atau seseorang apabila ia@dia dah takde kat depan mata kita..kalau ada kat depan mata kita asyik tak kena je..kan? bolehlah buat koleksi bagi peminat-peminat novel..

=========================================================
===========================

RESERVED
============================================================================================================


DAN MIMPI PUN BERGUGURAN
STATUS : AVAILABLE
H/Asal : RM24.90
H/kami : 20.00

HARGA :-
COD : RM19
POS BIASA : ADD RM1
POS BERDAFTAR : RM3
POS LAJU : RM5

0 comments:

BlogUpp!