MY PROFILE
imahsolehah
org ganu kiter* lahir 27mac87* stylish,solehah, sensitif,smile,sweet..:D

Friday, September 23, 2011

Koleksi Novel Sudah Dibaca




Tajuk: Sukma Rindu
Penulis : Fariza Zuliana
Penerbit : Alaf 21 Sdn. bhd
Cetakan Pertama: 2002
311 mukasurat
isbn: 9789831241066
 *****

Mode : Happy Ending


setakat 2005 sudah 7 kali diulang cetak

*Novel Pertama Milikku
best sangat! bagai jatuh cinta!

"Kau berada di mana-mana dalam layar memoriku"

Pertemuan Dianza dan Azril adalah suatu kebetulan yang indah. Namun, kerana merasakan diri tidak pantas untuk bercinta, mereka membiarkan diri memendam rasa. Masing-masing terpisah membawa arah sendiri, tanpa kata kepastian. Antara sahabat dan kekasih. Persahabatan dan percintaan.

Bumi kampus telah menemukan Dianza dan Fredie. Dalam diam, ada rasa kasih yang bertunas. Rindu bertandang bila berjauhan, namun bukan mudah untuk mendapat kata pasti daripada seorang lelaki bernama Fredie. Lalu, Dianza membiarkan hari-hari berlalu dengan seribu harapan yang menanti.

Cabaran datang menduga, Dianza bertemu dengan Azril semula. Pertemuan yang memaksa dia membuat pilihan. Perlukah dinanti kasih Fredie atau menerima Azril hanya kerana simpati? Dan di tangan Dianza, ada segala jawapannya.

==========================================================
===================================




Janji Assila
Penulis: Liana Afiera Malik
Terbitan: 
cetakan pertama: 
RM25.90
Sabah/sarawak: 
mukasurat
isbn: 
Mode : Happy Ending
****
*Novel yang pernah imah bace mase zaman skool :)

Kita terlalu ingin menjaga hati insan-insan yang kita sayangi sehingga melupakan kebahagian diri sendiri… Bertahun lamanya aku bina benteng kesabaran ini. Mengharap dan berdoa semoga dirimu berubah. Namun kiranya… benteng kesabaranku rebah dan pecah jua..


===========================================================
=====================================



Mode: Happy Ending

Tajuk : Bisikan Rindu
Penerbit : Alaf 21
Penulis : Mimie Afinie

Harga : RM16.00

Halaman : 436
ISBN: 983-124-148-7
***
*Novel yang pernah imah bace mase zaman skool :)

"Ada getar di dalam dada bila kau menyeru namaku"

Antara Shahrul dan Ikhwan kedua-duanya sama kacak, sama baik. Tapi jika di hati tiada rasa cinta, salah seorang harus berkorban. Jika mulut berkata sayang sedangkan hati berkata tidak, untuk apa sebuah percintaan?

Sekuat manapun cinta Shahrul kepada Dina, hatinya tetap milik Ikhwan. Kehadiran Ikhwan telah mengajar Dina erti sebuah rindu. Namun percintaan mereka sering diuji dengan salah faham dan kebetulan.

Akhirnya, Dina mengalah. Perginya bukan kerana kalah, tetapi pergi mencari harga diri yang dicampak oleh lelaki yang amat dicintai. Kerana cinta itu Dina sanggup tinggalkan Ikhwan dan segalanya.

Setelah agak lama menyepi, Dina nekad ingin kembali. Sayangnya kepulangan Dina dalam keadaan yang tidak terduga! Tiada kata maaf, tiada pelukan mesra. Yang ada hanya tangisan... Gembira atau duka?

Sedikit Sedutan: "Wan tak lupa mak. Wan tak pernah lupa. Tapi itu dulu.""Apa bezanya dulu dengan sekarang Wan?" "dulu Wan sihat mak, tapi sekarang, keadaan Wan dah lain." Kata-kata Ikhwan terhenti di situ. "Itu bukan alasan untuk Wan nak cemburu tak tentu pasal," pujuk Hajah Rokiah lagi. "Wan bukan nak cemburu tak tentu pasal ataupun sengaja nak menaruh syak wasangka. tapi Dr Johan memang ada menyimpan hati apda Dina. Wan pasti." Ikhwan menguatkan hujahnya. "Dah... jangan bersangka buruk dengan orang. Tak baik. Entah-entah Dr. Johan tu tak ada apa-apa pun. Dia tahu Dina tu tunang Wan. Mak yang beritahu dia hari tu. Dia sendiri pun mungkin dah ada girlfriend. Doktor macam dia Wan, ada rupa pulak tu. Takkan tak ada buah hati lagi..." Hajah Rokiah cuba menyedapkan hati Ikhwan. "Wan bukan menuduh mak.. tapi Wan nampak sendiri macam mana dia cuba mendekati Dina. Dia macam sengaja nak ambil kesempatan dari keadaan Wan ni...: Kata-kata emaknya langsung tidak memberi kesan kepadanya, Baginya Hajah Rokiah terlalu bersangka baik terhadap Dr Johan.

"Dina, hanya kau, dulu, kini dan selamanya"

=========================================================
===============================



Tajuk Novel : Selamat Pengantin Baru Isteriku
Karya : Nass Alina Noah
Penerbit : Kaki Novel
Terbitan : 2008
Halaman : 1161 mukasurat
Harga : rm36.00
***
 *pinjam dari sepupu. tebal. best. saspens. 

Saban malam aku menanti 'malam pertama' kita yang belum bermula...yang entah bila akan bermula dan entah siapa yang akan memulakannya. Hari-hari yang berlalu terus begitu...terus dihimpit kesedihan, pilu dan keliru. Bicara apakah yang menjadi kesalahan, hingga asmara yang baru bermula, tidak ada penamatnya. Lalu kasih sayang ini bertukar benci, menjadi sakit hati...

Abang, mulut ini telah puas berkata benci, namun hati ini sejuta kali membisikkan kata sayang. Bibir ini menyuruh kau pergi, hati di dalam menangis agar jangan ditinggalkan. Suara ini tegar mengaku rela dilepaskan, namun kalbuku dicengkam takut yang amat dalam. Takut kehilangan satu-satunya orang yang palingku sayang.

Abang, walau kau bunuh seluruh rasa cinta itu, ia tetap akan tumbuh subur dalam hatiku, sampai bila-bila...
Selain kekalutan kisah cinta Addam dan Qisti, penulis menyelitkan juga misteri pembunuhan Darren yang mati ditikam oleh seorang perempuan yang tidak dikenali. Juga kematian Damien yang disangkakan membunuh diri kerana kehilangan cinta Qisti. Siapa Tasya yang selalu muncul setiap kali Qisti bersendirian?

Sebuah novel yang cukup dengan semua adunan. Kisah cinta, konflik, psycho dan misteri pembunuhan.




Akhir Sebuah Cinta
Penulis: Siti Nur Dhuha
647 mukasurat
RM19.90
sabah/sarawak: RM22.90
Terbitan Buku Prima
9789675234392
***
cerita menarik tapi penyampaian membosankan


Apalagi yg ada pada diri seseorg wanita itu melainkan maruah dan harga dirinya. Seandainya kedua-dua itu dirampas, dia sudah tidak punyai apa2 lagi. Dia hanya mempunyai jasad yg bernyawa tanpa apa2 harga. Mimi Atia sedih! Mimi Atia terluka dgn apa yg berlaku. Tetapi masa tidak dapat diputar kembali. Dan dia telah kehilangan segalanya.


"hai, baru sekarang nak balik. Keluar dgn lelaki lepas tu dua hari kemudian baru nak tunjuk muka. Hebat perangai ustazah ni. Macam mana? Tuan Ezairy kau tu bawak kau ke Phuket ke? atau bawak kau ke Golok? Tak sangka ya, diam2 ubi berisi!" Tengku Khuzairi tiba2 berkata.


Dia... lelaki yg telah disyaki membunuh. Dia... lelaki yg banyak menyakitkan hati aku. Dia... lelaki yg pernah menengking aku. Dia... lelaki yg sering membuatkan aku menangis. dan dia... banyak melukakan hati aku. Dgn tiba2 air mata Mimi Atia menitis. Tengku Khuzairi... kenapa kau perlu datang dlm hidup aku.


Tolonglah Atia, cermin diri kau dulu. Kau siapa? Kau hanya seorg gadis kampung yg tak ada apa2. kau sepatutnya tahu Atia, kau akan menyebabkan abg aku dipandang hina. Kau akan musnahkan kehidupan dia. Kau mahu ke tengok abang aku kena sisih dgn saudara mara aku.


------------------------------


Cinta adalah satu perasaan halus yg hadir di luar kawalan manusia. Oleh sebab itu saya meyakini cinta perlu ada dalam melengkapi hidup dalam bidang penulisan, jadi saya meyakini cinta perlu ada dalam melengkapi hidup dalam bidang penulisan, jadi saya menerapkan unsur cinta sebagi sesuatu sumber yg penting dlm mengasilkan sebuah kisah cinta. Novel 'Akhir sebuah Cinta' ini jauh lagi dlm bidang penulisan. Mengharapkan 'Akhir Sebuah Cinta' seawal usia 16tahun adalah satu anugerah pemberian Ilahi yg amat saya syukuri. Saya percaya itu satu rahmat dariNya. Alhamdulillah kini setelah meningkat lebih dewasa, saya mula terfikir untuk berkongsi cerita ini bagi menghiburkan hati pembaca serta dijadikan pengajaran dlm menuju kehidupan yg hakiki.
~Siti Nur Dhuha~















0 comments:

BlogUpp!