MY PROFILE
imahsolehah
org ganu kiter* lahir 27mac87* stylish,solehah, sensitif,smile,sweet..:D

Sunday, August 28, 2011

Koleksi Doa Umum

"Ya Allah, penuhkan hidupku dengan amalan sunnah dan muliakan aku dengan diterimanya semua permintaan, wahai Tuhan yang tidak disibukkan oleh permintaan orang meminta."

This is such a BEAUTIFUL Dua... "I know you are there Allah. I know you see my tears. I know you hear my prayers. I know you are testing me. And all I ask from you is to strengthen my Imaan so I can handle the struggles in life and have patience. I love you my Lord. My Allah. Please keep me safe" Ameen...

Tuhanku aku tidak layak untuk syurga Mu tetapi aku tidak pula sanggup menanggung seksa nerakaMu,dari itu kurniakanlah ampunan kepadaku, ampunkanlah dosaku,sesungguhnya Engkaulah pengampun dosa-dosa besar


Sahabatku, aminkan doa ini agar Allah menyembuhkan luka hati karena kehilangan orang kita cintai. "Ya Allah, berikanlah kami kekuatan untuk membuang batu sandungan, meninggalkan kesakitan & kehilangan kami, saatnya melihat ke depan, melangkah maju, saatnya untuk berganti & berubah. Tolonglah kami Ya Allah, untuk menyadari perubahan & menerima kesempatan mengambil langkah maju dlm hidup kami yang lebih indah & lebih mulia."


Ayuh elakkan kerja tertangguh. Puncanya adalah satu ---> MALAS..
Apa ubatnya?? tiada melainkan DOA :) ...Jom mohon pada ALLAH supaya dihindari sifat malas dalam diri...
“Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan dukacita, aku berlindung kepada-Mu dari lemah kemahuan dan malas, aku berlindung kepada-Mu daripada sifat penakut dan kedekut, aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.”




Ya Ilahi Rabbi, ajarilah kami utk bijak dlm brpikir, hngga kami bs santun dlm brsikap dn brtutur, ikhlas dlm memberi dan menerima semua sajian-Mu, hingga kami snantiasa trjaga dlm sgl prasangka kpd-Mu. Kami tiada semulia Nabi dn Rasul pilihan-Mu, tp kami ingin brbenah diri dari wkt k wkt mnjd lbh baik, dn smua tak akan mampu kami lakukan tnpa rahmat dan ijin-Mu. Aamiin (Muslimah Sholehah)

Ya Allah, gantikanlah kepedihan ini dengan kesenangan, jadikanlah kesedihan itu awal kebahagian, dan sirnakan rasa takut ini menjadi rasa tentram.

Ya Allah, dinginkan panasnya kalbu dengan salju keyakinan, dan padamkan bara jiwa dengan air keimanan.




0 comments:

BlogUpp!