MY PROFILE
imahsolehah
org ganu kiter* lahir 27mac87* stylish,solehah, sensitif,smile,sweet..:D

Monday, June 6, 2011

Cara Letak Google Translate

Okay, sapa mau tau camne imah buat google translate kat sidebar nih..nak buat ni senang aje yuk..

sebelum itu apakata kita soaljawab jap?hehehe..apa itu google translate?
Google Translate adalah perkhidmatan terjemahan yang disediakan oleh Google Inc. Pelbagai teks atau halaman web boleh diterjemah ke bahasa Melayu, bahasa Inggeris dan lain-lain. Terjemahan buakn sahaja pada kalimat malahan boleh dilakukan dalam bentuk perenggan atau karangan.
Tahap Beta berjaya dilepasi. Pengguna boleh memilih untuk bahasa China, Jepun, Korea, Rusia, Ukraine, Belarus, Bulgaria, Greece, Hindi, dan Thailand. Untuk penterjemahan daripada Bahasa Arab, Parsi dan Hindi, pengguna boleh memasukkan terjemahan Latin teks dan teks akan diterjemahkan kepada naskhah asal bahasa tersebut sebagai pengguna. Teks sekarang boleh dibaca oleh program teks-ke-pertuturan dalam Bahasa Inggeris.

ok mari kita acu cube try buat!hoho~

1.masuk kat translate.google.com

google translate ni dimiliki oleh google la kan,da name nye "google translate",kekeke. Fungsi yang paling penting ialah memudahkan anda yang tak paham melayu terjemahkan kebahasa arab atau hindi atau afrika sekalipun.57bahasa yang tersenarai didalam google transalte..cayalah! Tengok blog ima ni pun da ase mantap.haha.tq mr.Google. 5star deh!muahaa


2.sila pilih menu tools.
Ok pilih apa yang kamu mau disini..pilihlah apa yang sesuai dengan bahasa blog anda


3.copy dan paste kan code itu ke dalam Gadget HTML/Java Script di blog kamu.

4.Done!

yuhuuu...mesti kamo semua suke kan..pasti google translator menjadikan blog kamu suka dibaca seluruh umat dunia...hehehe..

thanks!
with love,
imahsolehah

0 comments:

BlogUpp!